onsdag 29 november 2017

29 november - Diverse

.
Firade min mors 94 årsdag igår eftermiddag tillsammans med fader, systrar, barnbarn och barnbarnsbarn. Stort och kärligt!


Mor och far - foto av syster Eva Björkman.

Idag har jag dragit ut min första tand som vuxen - en gammal rotfylld kindtand som strulat ett decennium. Det var dags nu och skönt att få den väck. Gluggen känns stor och tungan letar hela tiden efter sin frånvarande gamla vän.


- Vill du ha den, frågar tandläkare Angéla. 
- Nej tack, svarar jag raskt. Släng skräpet!
Men tanden målar jag ur minnet.

Snöblasket från igår har förstås regnat bort. Såg en daggmask krypa på asfalten idag. Märkligt!


Rotblötan och frånvaron av tjäle har tvingat upp flera daggmaskar till en dödsdömd vandring.

Jag jobbar nu intensivt med mina stora oljemålningar i ateljén. Utställningen på Eksjö museum närmar sig med stormsteg. Får se hur mycket som är möjligt att avsluta i tid.
Här följer några exempel på arbetet som pågår. Observera att bilderna är beskurna och ickefärdiga.





1 kommentar:

  1. Vännen,
    jag blir rörd när jag ser dina fantastiska föräldrar, still going strong, i en aktningsvärd ålder.
    Du och dina syskon är värda ett stort grattis till denna ynnest.
    Och ett stort grattis till syrran din för en fin bild.
    Ölandsvännen Frank

    SvaraRadera