fredag 17 november 2017

17 november - Arbete

.
Jag arbetar envetet vidare i ateljén. 
Nyss har jag avslutat en lyckad utställning på Galleri R i Linköping med många intresserade och nöjda besökare och med ett överraskande gott ekonomiskt resultat. 

Jag vilar dock inte på några lagrar. Redan om en knapp månad öppnar vår gemensamma utställning - keramiker Lasse Frisks och undertecknads - på Eksjö museum och jag måste komplettera rejält om jag ska fylla de många och stora väggar som väntar där. 
Som alltid jobbar jag dock om lott, så utöver den kraftigt reducerade grunden från avslutad utställning, har jag ett antal nya verk på gång sen tidigare; knappt tio medelstora till verkligt stora oljemålningar och även om inte allt detta kommer att lyckligt avslutas i tid, känner jag mig ändå nöjd med resultatet hittills. 
Det som emellertid saknas i min tänkta planering är ordentliga akvareller. Men äh! det måste gå ändå, tänker jag, så idag åkte jag iväg med tio enklare akvarellskisser till inramning för att fylla luckorna.

Som sagt, arbetet med mina stora oljor kräver mycket omsorg, tid och tanke och jag arbetar så hårt att jag nyss faktiskt började må lite illa av den enträgna fliten och färgen.

Jag tar en paus, tänker jag därför och sätter mig en stund på kontoret vid datorn och skriver på min blogg. Och så här blev det.




2 kommentarer:

  1. Fantastiskt fint du målar! Otroligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jörgen. Trevlig fortsättning på hösten och vintern tillönskas!/Gebbe

      Radera