onsdag 21 mars 2018

21 mars - Blandad kompott

.
Författaren och botanikern Claes Siöstedt hälsar på i ateljén och lämnar över ett dedicerat exemplar av sin nya bok "Vart tog du vägen Kerstis kråka?" (Några av bokens illustrationer kommer ur min skaparhand)
Vi har ett givande och trevligt samtal runt en kopp kaffe och finner att vi som riktiga själsbröder har det mesta gemensamt då det kommer till natur och miljö. Nu ser jag fram emot kvällen och en skön läsestund i denna lovande bok. Ja, efter Tåkerns fältstations årsmöte förstås som jag kommer att bevista då jag är revisor i sällskapet.


Därefter ringer jag till min kompis Janne P som fyller år idag och sjunger en trudelutt medan han råkar stå med sin bil i en snödriva vid Tåkern och inte kan komma loss.


Jag som självklart har snöskoveln i bilen ger mig således av på akut räddningsaktion och efter några ordentliga tag kommer han loss. Dagens goda gärning kan därmed intecknas varefter vi ser oss omkring bland vipor, starar, lärkor, trastar och mängder av nyanlända gäss i ett långsamt tinande landskap och avslutar med gemensam lunch på Rasta i Ödeshög.


En sak till. Igår var en artikel införd i både Corren och Motala/Vadstena Tidning. Reportern Anders Rörby ringde mig för någon vecka sedan och ville ha mina synpunkter på Tåkerns vass. De fick han och de står jag för.


Faksimil av artikel av Anders Rörby i Corren 20 mars 2018


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar