torsdag 5 oktober 2017

5 oktober - Nästa utställning i Linköping

.
Min nästa utställning blir i Linköping, på Galleri R den 28 oktober - 9 november.
Jag har just sänt iväg manus till vernissagekortet.

Till framsidan valde jag ett nymålat motiv som jag kallar "På begäran" eftersom galleristen bad mig göra "ett sånt där näckrosmotiv". Dock ville jag göra detta lite annorledes och har använt mig av en mer expressionistisk teknik med en färgstark framtoning, lite så där som om van Gogh skulle ha målat ett motiv av Monét - det låter väl!!!



Oljemålningen "På begäran" kommer att pryda framsidan på vernissagekortet.

Redan nu vill jag således passa på att slå ett slag för ett besök. Det vore roligt att få träffas på plats i galleriet och för att underlätta har vi kommit överens, galleristen och jag, om en kvällsträff onsdagen den 1 november mellan kl 18 - 20
Då finns jag på plats för att föra ett samtal med er om min konst och mitt konstnärsskap.




Jag vill härmed hälsa er alla varmt Välkomna!

3 kommentarer:

  1. Ja, sannerligen. Det låter något det! Känner att en förstärkt bild av verkligheten eller motiv till någon slags drömsk verklighet kittlar/triggar min naturgom och fantasi litet extra.
    Gillas.
    Tittade just på energiladdade "Starry Night", Vincent Van Gogh (1853-1890). Den får mig att rysa av ett svårdefinierat, egendomligt känslosvall i tonarten dur.

    Lyssna till Don McLean´s svindlande vackra "Starry Starry Night" och njut av Van Goghs måleriska skapelseförmåga simultant.

    Googla starry starry night youtube
    och
    scrolla ner till låt nr. 5 (28 juni 2006, tid 4:21)
    DÄR!

    SvaraRadera
  2. Hej Thord!

    Återigen tack för din uppmärksamhet och härliga fördjupning. Må väl min vän!

    Gebbe

    SvaraRadera
  3. https://www.youtube.com/watch?v=AVprz0nm0Y4

    SvaraRadera