torsdag 31 augusti 2017

31 augusti - Inför en föreläsning i Vadstena

.

Det har varit mycket nu en tid både i arbete och socialt engagemang.
Då måste man prioritera och det är vad jag har gjort. Därför har det blivit lite tomt med skrivandet.

Dags för en liten uppdatering.

Jag har fyllt på mitt "förråd" med små akvarellskisser och anledningen om man nu måste ha en sådan är att jag ska ha ett föredrag på Vadstena föreläsningsförening kvällen den 12 september och att jag då har blivit ombedd att föredra min syn på fåglar och fågelmåleri och därför har bestämt att föreläsningen ska heta "Fåglar på mitt sätt", där jag tänker berätta spännande ting om några arter illustrerade i smått och skissartat akvarellformat.

Jag jobbar med projektet nu och fyller på efterhand till ett bildspel.

Det kommer att handla om tornseglare, kungsörn och myrspov och ett knappt tjugotal andra intressanta fåglar.




Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar